Jak skończyć z podjadaniem?

Zdarza Ci się sięgnąć po batonika przed obiadem i to częściej niż rzadziej? A może po kolacji nie możesz się powstrzymać, żeby nie otworzyć paczki chipsów? Jeśli masz walczysz z ciągłym podjadaniem między posiłkami, to koniecznie skorzystaj z poniższych wskazówek. Oczywiście, to nic złego, jeśli czasami masz ochotę na przekąskę. Jeśli jednak stało się to […]

Zdarza Ci się sięgnąć po batonika przed obiadem i to częściej niż rzadziej? A może po kolacji nie możesz się powstrzymać, żeby nie otworzyć paczki chipsów? Jeśli masz walczysz z ciągłym podjadaniem między posiłkami, to koniecznie skorzystaj z poniższych wskazówek. Oczywiście, to nic złego, jeśli czasami masz ochotę na przekąskę. Jeśli jednak stało się to dla Ciebie kłopotem, bo nie pozwala utrzymać zdrowej diety, to warto coś z tym zrobić.

[caption id="attachment_773" align="aligncenter" width="2560"] nfd[/caption]

Śniadanie to podstawa

Na dobry początek dnia śniadanie jest niezbędne! Nie popełniaj klasycznego błędu - nie pij kawy na pusty żołądek, ponieważ kofeina nasila wydzielanie kwasu solnego, który w nadmiarze prowadzi do podrażnienia błony śluzowej żołądka. Twój organizm od rana powinien być dobrze odżywiony, a układ pokarmowy pobudzony do pracy po nocnym “poście”. Zastępując śniadanie kawą, ciastkiem czy nawet pojedynczym jabłkiem, dajesz sobie jedynie namiastkę tego, czego potrzebujesz do prawidłowego funkcjonowania i wkrótce organizm będzie wołał o więcej.

Spożywaj regularne posiłki

Według najbardziej uniwersalnej zasady, średnio powinno się spożywać posiłki co 3-4 godziny. Wydłużając czas przerw między jedzeniem, bez żadnego ładu i składu, doprowadzasz do rozregulowania metabolizmu. Zapominając o regularnym jedzeniu ryzykujesz niespodziewanym napadem głodu, który skłoni Cię do sięgnięcia po przypadkową przekąskę.

Pij wodę!

Każdego dnia powinniśmy pić 2-3 litry wody, nie wliczając w to kawy czy herbaty. Odpowiednie nawodnienie, to obok pożywnych posiłków klucz do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czy wiedziałeś, że czasami możemy pomylić lekkie odwodnienie z głodem? Może się okazać, że zamiast przekąski wystarczy Ci szklanka wody.

Twórz przemyślane kompozycje

Chodzi oczywiście o komponowanie posiłków. Jeśli będą odpowiednio zbilansowane, ich wartość odżywcza będzie znacznie wyższa i utrzymają Cię dłużej w sytości. W każdym posiłku powinno znaleźć się źródło węglowodanów, zdrowych (!) tłuszczy oraz białka. Jeśli masz problem z podjadaniem, szczególnie warto sięgać po produkty z wysokim indeksem sytości, na przykład jajka czy ziemniaki. Zwróć uwagę na produkty zawierające tzw. skrobię oporną, czyli taką, którą otrzymujemy w procesie podgrzewania, a następnie schładzania produktów skrobiowych (ziemniaków, ryżu, kasz). Nie ulega strawieniu w jelicie cienkim, a dopiero w grubym, więc dłużej utrzyma sytość po posiłku.

Zmagasz się z nadprogramowymi kilogramami? Ułożymy dla Ciebie zbilansowaną dietę dostosowaną do Twoich potrzeb:

 

Bibliografia

  • Grafika: Canva.com
dieta odchudzająca podjadanie