Klaudia Smosarska-Sawko

Dietetyk kliniczny

Witaj!

Jestem  Klaudia. Tytuł magistra dietetyki otrzymałam na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Uwielbiam gotować, piec, jeść i dzielić się swoją wiedzą. Promuję zdrowo – rozsądkowe podejście do diety. Udowadniam, że zmiana nawyków żywieniowych nie musi być wyrzeczeniem, a przyjemną, trwałą zmianą, przynoszącą ogromne korzyści zdrowotne 🙂

 

W swojej praktyce łączę podejście dietetyki klinicznej, medycyny funkcjonalnej z Medycyną Chińską. Chcę pokazać swoim Pacjentom, że życie zgodne z zasadami natury i naszej fizjologii przynosi nieocenione efekty zdrowotne oraz ochronę przed wieloma chorobami nękającymi dzisiejszy świat.

W czym się specjalizuję?

  • Pomagam pacjentom z chorobami autoimmunologicznymi (Hashimoto, RZS, łuszczyca itp.) oraz chorobami metabolicznymi (otyłość, cukrzyca typu 2, dna moczanowa, zaburzenia lipidowe, osteoporoza). Ponadto, specjalizuję się w chorobach tarczycy,  insulinooporności (należę do grupy Specjalistów SOIT – specjalistów polecanym insulinoopornym, listę znajdziesz tutaj), niepłodności oraz zaburzeniach przewodu pokarmowego (refluks żołądkowo – przełykowy, wzdęcia, zaparcia itp.).
  • Pomagam w zbilansowaniu diet wegetariańskich.
  • Nie prowadzę sportowców wyczynowych oraz nie specjalizuję się w żywieniu dzieci oraz żywieniu w chorobach onkologicznych.

Moje kwalifikacje i doświadczenie

Z wykształcenia jestem dietetykiem ze specjalnością dietetyki klinicznej. Jestem absolwentką dietetyki na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim.

Studia magisterskie ukończyłam również na kierunku dietetyka na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

  • od 11 IX 2020 – Specjalista polecany insulinoopornym (szkolenie SOIT – School Of Insulinresistance Therapy),
  • od IX 2018 do IX 2020 – dietetyk w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Olsztynie,
+ ROZWIŃ WIĘCEJ
  • od III 2018 – prywatna praktyka dietetyczna w Gabinecie Dietetyki Klinicznej Klaudia Smosarska – Sawko w Olsztynie,
  • od III 2018 – indywidualne doradztwo dietetyczne uczestników projektu „W drodze do aktywności” realizowanym przez Federację Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko – Mazurskiego FOSA w Olsztynie,
  • od III do VI 2018 – prowadząca zajęcia w szkole TEB Edukacja w Olsztynie na kierunku Ziołolecznictwo,
  • III 2018 – prowadząca wykłady i zajęcia praktyczne dla kursantów na kursie pt.” Podstawowy kurs dietetyki” organizowanym przez Akademię Zdrowia,
  • 2017/ 2018 – wykładowca zajęć z dietetyki o tematyce przewodniej „Podstawy dietetyki – funkcjonalne podejście do zdrowia” na terenie Warmii i Mazur w ramach projektu „Wsparcie Uniwersytetów Trzeciego Wieku”,
  • od III do VIII 2016 – dietetyk i recepcjonistka w klubie New Age Fitness,
  • od XI 2015 do II 2018 – autorka artykułów dotyczących tematu żywności i żywienia na portalu „To ja kobieta”,
  • od X 2014 do IV 2015 – staż w Studenckiej Poradni Dietetycznej w Gdyni,
  • 2013 – 2014 – Członek Koła Naukowego Dietetyków GUMed.
- UKRYJ

Dietetyk radzi

  • Rozpocznij dzień od szklanki wody, właściwe nawodnienie jest kluczowe w zdrowym trybie życia.
  • Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Spożycie śniadania przyśpiesza przemianę materii i zapobiega podjadaniu w ciągu dnia.
  • Ostatni posiłek spożywaj najpóźniej dwie godziny przed pójściem spać. Pełny żołądek podczas snu zaburza trawienie oraz nocną regenerację organizmu.
  • Codziennie, minimum 30 minut przebywaj na słońcu. Światło słoneczne odgrywa kluczową rolę w regulacji dobowego cyklu snu.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

KONTAKT
Brak produktów w koszyku