Klaudia Smosarska-Sawko

Dietetyk kliniczny

Witaj!

mam na imię Klaudia i jestem dietetyczką kliniczną. Ukończyłam studia licencjackie na kierunku dietetyka (Uniwersytet Warmińsko – Mazurski), a tytuł magistra zdobyłam na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

W swojej pracy skupiam się na znalezieniu przyczyny problemu oraz edukację pacjentów.

Promuję zdrowo – rozsądkowe podejście do diety. Udowadniam, że zmiana nawyków żywieniowych nie musi być wyrzeczeniem, a przyjemną, trwałą zmianą, przynoszącą ogromne korzyści zdrowotne 🙂

 

W swojej praktyce łączę podejście dietetyki klinicznej, medycyny funkcjonalnej z Medycyną Chińską. Działam kompleksowo zwracając uwagę na wszystkie aspekty stylu życia.

W czym się specjalizuję?

  • Pasjonuje mnie wszystko, co ma związek z układem hormonalnym kobiet, dlatego na co dzień pracuję z pacjentkami zmagającymi się z insulinoopornością (należę do grona specjalistów przyjaznych insulinoopornym – SOIT), zaburzeniami hormonalnymi tj. endometrioza, hiperprolaktynemia, hiperandrogenizm, Zespół Policystycznych Jajników (PCOS), niedoczynność tarczycy, zburzenia miesiączkowania, niepłodność.
  • Wspieram w dietetycznym przygotowaniu kobiet planujących ciążę.
  • Pomagam  w bezpieczny sposób uregulować masę ciała, bez restrykcyjnych, nudnych i niedoborowych diet.
  • Pracuję z pacjentami z chorobami autoimmunologicznymi (Hashimoto, RZS itp.) oraz chorobami metabolicznymi (otyłość,  zaburzenia lipidowe).
  • Pomagam w chronicznym zmęczeniu i anemii.
  • Nie prowadzę sportowców wyczynowych oraz nie specjalizuję się w żywieniu dzieci oraz żywieniu w chorobach onkologicznych.

Prowadzę też profil na Instagramie – tam znajdziesz wiele ciekawych treści dotyczących wpływu stylu życia na ukłąd hormonalny kobiet. Zapraszam!

 

 

Moje kwalifikacje i doświadczenie

Z wykształcenia jestem dietetykiem ze specjalnością dietetyki klinicznej. Jestem absolwentką dietetyki na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim.

Studia magisterskie ukończyłam również na kierunku dietetyka na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

  • od 11 IX 2020 – Specjalista polecany insulinoopornym (szkolenie SOIT – School Of Insulinresistance Therapy),
  • od IX 2018 do IX 2020 – dietetyk w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Olsztynie,
+ ROZWIŃ WIĘCEJ
  • od III 2018 – prywatna praktyka dietetyczna w Gabinecie Dietetyki Klinicznej Klaudia Smosarska – Sawko w Olsztynie,
  • od III 2018 – indywidualne doradztwo dietetyczne uczestników projektu „W drodze do aktywności” realizowanym przez Federację Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko – Mazurskiego FOSA w Olsztynie,
  • od III do VI 2018 – prowadząca zajęcia w szkole TEB Edukacja w Olsztynie na kierunku Ziołolecznictwo,
  • III 2018 – prowadząca wykłady i zajęcia praktyczne dla kursantów na kursie pt.” Podstawowy kurs dietetyki” organizowanym przez Akademię Zdrowia,
  • 2017/ 2018 – wykładowca zajęć z dietetyki o tematyce przewodniej „Podstawy dietetyki – funkcjonalne podejście do zdrowia” na terenie Warmii i Mazur w ramach projektu „Wsparcie Uniwersytetów Trzeciego Wieku”,
  • od III do VIII 2016 – dietetyk i recepcjonistka w klubie New Age Fitness,
  • od XI 2015 do II 2018 – autorka artykułów dotyczących tematu żywności i żywienia na portalu „To ja kobieta”,
  • od X 2014 do IV 2015 – staż w Studenckiej Poradni Dietetycznej w Gdyni,
  • 2013 – 2014 – Członek Koła Naukowego Dietetyków GUMed.
- UKRYJ

Dietetyk radzi

  • Rozpocznij dzień od szklanki wody, właściwe nawodnienie jest kluczowe w zdrowym trybie życia.
  • Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Spożycie śniadania przyśpiesza przemianę materii i zapobiega podjadaniu w ciągu dnia.
  • Ostatni posiłek spożywaj najpóźniej dwie godziny przed pójściem spać. Pełny żołądek podczas snu zaburza trawienie oraz nocną regenerację organizmu.
  • Codziennie, minimum 30 minut przebywaj na słońcu. Światło słoneczne odgrywa kluczową rolę w regulacji dobowego cyklu snu.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

KONTAKT
Brak produktów w koszyku